0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har 50 grader och -13.
Hmmn är som sagt inte så teknisk av mig.... I mitt fall med framledning 37 °C innebär det att jag får ett utblås som liknar detta värde minus ett antal grader?Inkoppling( inget som jag kommer att göra Själv men kul å veta hur avancerat( dyrt) det kan bli).Är även intresserad å kunna nyttja AC aspekten med Spliten. Komplikationer?Antar att det finns en slang ifrån konvektorn som leder bort " kondensvatten".Radioatorer ? Tyke
Rena rama scirrocon hemma hos dig med andra ord.
Jag skulle gissa att med 37 °C på vattnet så blåser den ungefär 1.5kw och 40 °C på luften
Får man ut högre temp på utblåset än framledningen . Vore ju toppen.... Men konvektorn i sig själv är väl ingen värmepump?? Fråga ifrån en amatör vad innebär värdet 1.5 Kw? I sammanhanget.Tyke
att den till rummet i givet scenario har kapacitet att tillföra så mycket effekt till ytan den verkar mot. Jämför med ett elelement exempelvis.
Det intressanta är inte utblåstemperaturen utan hur mycket värmeeffekt den ger. Om, t ex, vattnet in är 50 grader och du kör fläkten på lågfart så får du kanske 48 grader på luften ut. Ökar du fläkten till max så blir kanske utblåstempen bara 35 grader. Men, mängden energi som avges till rummet är mycket högre, och det är ju det man vill åstadkomma. Eller hur?Sen förstod inte jag heller just den här meningen: