0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är en knas konstruktion den där koppen. Jag brukar rensa slangen med en gardinspiral lite då å då.Koppen har jag tagit bort och leder spillet direkt till avloppet. Anledning, det kan om mottrycket i avluftskanalen bubbla i koppen, för vatten kommer det att bli i den. Lyfter man slangen så att det inte ska bubbla får man istället avluft på golvet, och det är väl inte så lämpligt att kyla ned innomhus. Jag byggde ett passande rör för alla spillvattenledningarna, ett samlingsrör. Men det finns nog något användbart på någon butikshylla, för de som vill ändra, tyckte jag såg på biltema, tror jag det var.Tyvärr, kan inte hitta på biltema eller jula, jag vet jag sett en för jag tyckte det var skit att jag lagt jobb på att tillverka en när det fanns att köpa, dessutom var den billig, men var?
Det står inget i "min" manual om rengörning av spillkoppen. Nu kollade jag och den var snustorr men det har säkert stått vatten där att döma av utseendet på dom två slangarna. Rensade slangen för första gången på 10 år! Märkte oxå kallraset från kompressorslangen. Nu har jag fyllt fyllt på vatten. Undrar vad det kan bero på att det var torrt?? Kan inte vara stopp i systemet för då hade jag väl inte känt kallraset?