0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är vvb rostfri eller av koppar?Cocacola
Mmm, men det jag menar är att en montör inte tjänar mycket på att byta en sprucken mutter, men däremot på att byta en beredare.Om det som läckt ut luktar Sprit (fukta ett finger och lukta på det) så skall du ta dit en annan montör och be om en andra åsikt.Tror aldrig jag hört talas om en läckande vv-beredare på de tio år som jag drivit detta forum.
Eget vatten eller kommunens?
Ja,det ser ut som att det varken är rostfritt eller koppar... Pumpen går nu, men montören konstaterade av växelventilen kärvar igen och måste bytas ut. Den byttes alltså 2010. Inte så lång livslängd m.a.o.Har det kommit ut någon växelventil som kan ersätta denna och måhända håller mer än två år?
Allvarligt talat? Menar du på fullaste allvar att reparatörer åker ut och byter en beredare i vp om en mutter är sprucken? Skulle gärna höra lite belägg för det resonemanget.Tyvärr inträffar det lite då och då att beredare spricker. Både rostfria och koppar. Byter allt några stycken per år. Tror det var mer vanligt på mantlade beredare. Mantlingen sprack och vv tryckte in i värmesystemet. TS har ju för visso en TWS.Vxv är ju erkänt en svag punkt. Honeywells sitter på fler maskiner än Thermia och de krånglar där också.Cirkpumparna har de äntligen bytt ut. Wilo går bort och Grundfos in Har kke byt någon enstaka Grundfos men säkert hundra Wilo-pumpar.Så har du fått i en Grundfos och LK´s vxv samt en ny beredare nu också så borde du ha ett behagligt liv framöver.Lycka Till!