0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inverter kan bli dyr, ja, eftersom du skulle betala för en 15kw VP fast du kanske behöver 6kw.Online support är inte dyr alls.Du har det redan med mobiler, TV-apparater, datorer, TV-spel m.m och kostar inget.
I dag är inverter dyr även om man behöver tex 15 kw men det kan ändras. online suppoert är Inget jag har med tex datorn är det nått strul nog fan är det jag som får sitta halva dan tills jag får ordning på det det löser sig inte själv.
Jag menade push uppdatering av OS, som t.ex Windows update.På så sätt skulle pumpen ha den senaste programvaran automatiskt.
Vill man det? Det kan alltid gå fel vid uppdatering av programvara, jag skulle inte vilja att min pump utsattes för den risken när jag var på semester i fyra veckor.Däremot _enkel_ uppgradering till senaste firmware självklart men inte automatisk.
Problemmet är att allt krims krams kostar och spar inte mera vilket är huvudsyftet med vp för många men säkert kul för dom som väljer att lägga lite extra slantar.
En modulmaskin som med enkelhet kan byggas på eller extrautrustas tror jag på. I grundutförande med alla basicfunktioner man behöver måste den vara prisvärd. Räcker pumpen inte till vid ändrade förhållanden så skall man kunna byta både kompressorenhet och luftväxlare med enkla medel. blir man mer intresserad så köper man till loggkortet och få hela driften fint uppvisad via wifi rätt ner i sin surfplatta. Man skall kunna förbättra och bygga på allt eftersom.
blir man mer intresserad så köper man till loggkortet och få hela driften fint uppvisad via wifi rätt ner i sin surfplatta. Man skall kunna förbättra och bygga på allt eftersom.