0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Totalt 11095kWhAvatar VP VVSchablon VP-VV Yta kWh/kvm,årbopakoster 5462 1200 4262 160 26,6Jag kollat er som hittills rapporterat VP-förbrukning och räknat VV som ovan, för att se var jag ligger som jämförelse på kWh/yta. Konstaterar att jag inte är sist men nästan. Förvånansvärt jämnt fördelat bortsett från Scnyggve med ungefär hälften mot oss andra som ligger mellan 19,1 och 29,1kWh/kvm,år
Det haltar nog rejält i uträkningen då du använder en Schablon för VV, kan jag tro..
Det är eldningen som gör att jag gör av med så pass lite el. Värmer 116 m2 till 21 grader och 76m2 till ca 12-15 grader.
Preliminärt har VP dragit strax under 7500kWh under 2012.
Jag tycker jag har hög HH-el, två stora kylskåp, frys, torktumlare som tycks vara igång för det mesta, datorer i flera rum som är på eller i vila,belysning dygnet runt på sina ställen, så: hur bär du dig åt för att skrapa ihop 9 MWhpå ett år
Hm, varför har man en voltmeter inkopplad som drar 11kwh/år? Måste vara jäääkligt snygg! ... Volten är ganska lika jämt och ständigt, 233v ca, men får vara 10% upp från 240v och 6% ned, eller var det tvärtom?