0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
??
Ja de här var väl inget direkt uttömmande svar zigge, skulle va bra att veta vad de var som var så bra med brandlarmet du har, och att de var värt varenda krona som du sa innan här?? och vad hände i ditt eget fall när du ble utsatt för brand i huset?? och hur går de till rent praktiskt egentligen om man inte är hemma och de uppstår brand i huset??
Utan att ta fokus från Jokas önskemål om ett larm, så vill jag bara som en parentes bemöta detta:Det är inte gratis att skaffa och ha hund, så det har inget med att vara snål att göra. Olika synpunkter har i tråden presenterats och det är up till var och en att tycka vad den vill, och jag är av den uppfattningen att en hund slår ett larm sju dagar i veckan. En bekant som är polis sade att de vid flera tillfällen sett områdesförteckningar hos tjuvar de tagit in där noteringar om var det finns hund funnits.Men vill man inte ha, eller inte kan ha hund så är naturligtvis ett larm bra. Båda varianterna kanske ylar högljutt när man kommer hem, men det är bara en av dem som gör det av lycka...Men naturligtvis skall Joka ha ett larm, eftersom det är det han VILL ha...
Detta larm arbetar på 433MHz, en del andra larm arbetar på 868MHz. De som säljer dessa på 868MHz har som argument att det finns så mycket annat på 433MHz som kan störa det larmet. Är det så illa?
Om man skulle köpa ett larm som ligger på 868MHz som prylmässigt motsvarar det jag länkade till så hamnar man på mellan 10-15tkr i runda slängar, iaf de jag kollat på.Är det inte nån som vet om ett marm på 433MHz kan slå ut typ routern eller tvärtom