0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja just det menar han nog. Byn jag bodde i förut, hade en liten affär, som lades ner och upp igen nåra vändor innan den dog. Till all lycka köptes den (vi ägde lokalen och dess skulder gemensamt i byn) av en som den visade sig bulvan för en förening med ryggtavlor. Det skränade lite över byggden på deras fester men det var fantastiskt tryggt att bo där med det medföljande beskyddet helt utan motkrav till skillnad mot dom som bodde längre bort och "behövde beskydd". Det vore väl nåt för dig Joka? Ska jag tipsa ?
Går det inte att stänga av dioden som blinkar? På detektorer som jag har kommit i kontakt med så kunde man flytta en jumper inne i detectorn beroende på om man vill ha på eller av blinkandet.Om man t.ex. har larmet i en affär så kan ju eventuella tjuvar komma in och se i förväg hur och vad detektorerna ser genom blinkningarna....//Martin
Efter svettiga starka väktare eller ett ej operatörsberoende larm
Törs man fråga vad dina "besök" handlar om?Tyke
Inte en aning faktiskt Är som sagt en lugn och städad person sen många år så det är väl bara "vanliga" som vill kika efter nåt att ta eller va det nu kan va dom vill Är bara jävligt mysko att få "besök" på trappen 2 nätter i rad Första natten var det nysnö så jag såg spåren efter både bilen som de parkerat så fint bakom våran och sen att det tydligt syntes fotspår i snön från 2 personer som gått ur bilen och upp på våran trapp och tillbaka till deras bil, som ett vanligt besök mitt i natten Var ju bara konstigt det men när det hördes att det var folk på trappen natten därpå oxå blir man jävligt fundersam Då var det ju skottat och redan nertrampat så man kunde inte se spåren.Saken är den att jag har en trapp i sträckmetall så det hörs så väl ALLTID när vi får besök hemma och vi är inne i huset, donk, donk, donk, och en knack på dörren.Så är det även när jag kommer hem så min fru vaknar för det mesta när jag kommer hem av det ljudet, sen att jag sätter i nyckeln i dörren, låser upp och går in MEN denna gången kom ju inte jag in å hon blev fundersam och rädd, lyssnade och hörde nån/några lämna trappen, dock ingen bil denna gång Blir så jävla förbannad på sånt där //joka
Mysko. Kom å tänka på en webbkamera eller övervakningskamera. Brorsan har två st som möjliggör att han kan se sin uppfart plus entrén. Via datorn. Å kanske tom via mobilen. Dessutom borde det att gå att spara bildinfon.Inte för att det hindrar de mystiska besökarna. Men kan ju vara intressant att identifiera gökarna som gör dessa besök.Ja att ha kameror uppsatta som filmar hade varit fint Har 3st ingångar till huset så 3st som man sätter på utsidan hade varit bra.Kan man då se vad kamerorna ser via datorn, en skärm eller mobil är det toppen.Men det får bli ett senare projekt det där, börjar med larm.Jag bor i ett samhälle, min gata bor det flera på, är en lite "avsides" gata mitt i smeten sas.Men iof, grannarna kan ju ha märkt nåt Bor ni avsides eller är grannarna i närheten?Tänkte om det kunde varit någon granne som sett eller hört något å.Tyke
Inbrottslarm kompletterat med brandvarnare är värt varenda öre om det är kopplat till larmcentral.