0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har någon av alla dina utländska grannar nånsin knackat på och bett er slänga ut julgranen, eller sluta äta ägg till påsk?
Däremot vill dom fortsätta att fira sina egna högtider på sitt sätt, och varför inte?
Kan någon ge ett konkret exempel på hur invandrare har försökt hindra oss andra att fira våra högtider på det sätt vi vill?
Muslimska grannar?
...Jag förstår fortfarande inte på vilket vis flyktingar från inbördeskrigets Somalia hotar... Den somaliska föreningen i Umeå har aldrig haft synpunkter på...
Ja det är ju fördjävligt när man har demokratiska val och det blir så, egentligen borde mörka personers röster bara vara värd en halv, eller ännu bättre inte räknas alls.Sen är det ju bra att folk från andra kulturer klär sig annorlunda, tänk vad dumt det skulle kännas om man pratade med någon och TROR att denne skulle vara trevlig, då är det bättre att kunna se innan att det är pack det rör sig om...
Nej, jag förstår varför du inte förstår, det är ok att jag inte kan förklara FÖR DIG eftersom du inte accepterar generell information, nyhetsklipp et.c. om ett beteendemönster. Du har ju effektivt isolerat dig genom enbart godkänna självupplevda problem eller direkt vittnesmål från kulturkrockade personer DU kommer i personlig kontakt med.
Problemet är att det verkar vara viktigare att tysta ner dom "problem" som finns än att lösa dom.- - -För mig är det ett problem att man inte får sjunga "den blomstertid nu kommer".För mig är det ett problem att man inte kan ha Tintin i Kongo framme. osv osv