0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har bott i över 25 år i en extremt multikulturell stadsdel.
Vart har du bott då?För Umeå kan det inte vara, för det finns inte en extremt multikultirell stadsdel i Umeå och framförallt inte i 25år Här kommer några extremt multikulterella områden: Ronna, Hovsjö, Hammarkullen, Rosengård, Fittja Norsborg och Rinkeby..Glömde Södertälje...
Om du med helsvensk menar att mina förfäder bott i Sverige så långt bak som släktforskarna i släkten kunnat spåra, så är svaret ja. Fast dom har nog bara koll sisådär en 300 år bakåt eller så...Vad har det med saken att göra?
Ja det är ju fördjävligt när man har demokratiska val och det blir så...//...men just Paxmax´s åsikter tycker jag verkar uppriktigt rasistiska...
...En del av er är generellt emot invandring...Dessa problem löser man inte genom att stoppa invandring och vägra ta emot flyktingar...
Mycket av diskutionsproblemet är polarisering och absoluta termer, det handlar om att fort få in alla i olika fack och stämpla dom som intoleranta samt avfärda dom. Nu senast drog du upp en halmgubbe till... och en till halmgubbe, som du sen pekar på hur elaka dom är fast ingen säger "det handlar om att stoppa denna invandring".Annan taktik är att "flytta målet", typ i stil med "det är ingen högtid", "Jag frågade efter konkreta, självupplevda exempel" "inte "vissa skolor" och liknande" "det måste vara etablerad media" "Nej nej nej, det räknas inte som multi-kulti-område dom bor ju ganska segregerat inom det så det räknas inte" "Nejdå, det är inget problem som har med det höga antalet utomeuropeiska invandrare, det går att förklara bort med fattigdom, arbetslöshet, tråkiga betong hus, ungdomarna har ingen lokal"Kanske du är, eller borde fundera på och bli politiker? Samhället, "etablerade media" och SVT har lyckats bra med din uppfostran
Joo, det har gått lite utför för centern, Annie Lööf slog ju till med redan för ett år sen att Sverige borde nog öppna gränserna lite mer så vi kan få in lite utländska nybyggare i landet och bli uppåt "fötti milljoner"(40E+6) i det här landet... agendan verkar inte ha ändrats så mycket.Jag tror nog de flesta politiker vill Sverige väl, det är bara att dom är lite väl optimistiska om egenskaperna hos dom människor som kommer. Det är inte folk (i medeltal) med geniknölar som står för dörren... och Sveriges arbetsmarknad för kvalificerade jobb finns och utbudet av vanliga okvalificerade arbeten minskar i takt med att den delen av industri'n går på outsourcing.Det hela bygger på att allt växer, men industrialiserade välden börjar nog sakta avveckla sig själva genom att exportera industri'n till låglöneländer. Tillverkning flyttas, men design, utveckling och viss försäljning blir kvar.Oj jösses... så himla off-topic... äääh en del jobb flyttas till Indien! som telefonsupport, det är det som sker! (nästan on-topic)