Hej!
Jo, första gången vi felanmälde så var det jordfelsbrytaren som löste ut hela tiden. Efter att teknikern varit här första gången så tog det två timmar sedan gick en av huvudsäkringarna.
Jag såg ej kontakten själv, utan det var teknikern som sa att det såg ut som kondensvattnen droppade på en kontakt, för mig är det en oroväckande klantig konstruktion eller installation om det kan hända. Gick ej att köra på elpatron. Hela anläggningen var helt ur funktion.
Enligt Nibes auktoriserade servicetekniker så skall kunden stå för jourutryckningen trots att anläggningen är så gott som ny.. försäkringsbolaget hänvisar till att värmepumpen är inom garantitiden. Och installatören hänvisade till garantin och Nibes servicetekniker-tacksamt.
Har tyvärr ingen bild.
Det kom ut en tekniker dagen efter jag skrev första inlägget och han fann ett "sotigt kretskort". Han bytte det och tillade om att det kan vara kretskortet i kombination med kondensvattnet på kontakten som utgjorde att anläggningen la av. Än så länge funkar det..