0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är inte så farligt att köra bil i Sverige just nu ...
Jo det är livsfarligt En Ewald som kör och skriver på forum, jätte farligt Var är du?
Bilden togs i Älmhult.Men befinner mig inte längre där
Är du helt 100% på att det där är riktigt Om du kopplar in DRL på en 97:a är jag tveksam till att det räcker med varsel fram och resten släckt.TROR du är tvungen till att ha bakljusen ihop med varsel fram när bilen har de åren på nacken.Är inte säker men om du har nån info ang det är jag sugen på den, inte för att rätta dig utan av den anledningen att jag själv vill ha det så på min bil.Har den typen av DRL på min bil då jag har varsel fram och bakljusen på.Om jag hade haft en "AUTO" omställare hade jag haft enbart varsel fram samt att ljuset och regnsencorn skulle sköta sig själv
Tog du vägen via Älmhult från Österrike när du skulle till Gbg Är du bosatt i Österrike men är i från Sverige eller hur är det egentligen Hur har du hamnat i Österrike isf "Nyfiken i en strut"
Jag är från Österrike egentligen, men studerade i Sverige.Och från Älmhult - där jag hade vägarna förbi - affärsresor - körde jag direkt till Malmö och nu är jag i Tyskland och ska träffa en kompis
Jag tycker mig ha noterat två olika trender i trafiken de senaste åren:1, Väldigt många har börjat svänga av avfarter trots att det fortfarande är heldragen linje, det är inget jag kan komma ihåg var vanligt för kanske ett tiotal år sedan. Negativt.2, Blixtlåskörning praktiseras även i Sverige nu för tiden, för tio år sedan så "klämde" de på huvudleden ihop sig med sin rätt i ryggen att ha förkörsrätt, nu tycker jag att det blixtlåskörs överallt där det stockar på. Positivt.Edit: Sedan kan jag hålla med om att många bländar av för att de möter en bil, helt fel. Blända av när du själv blir bländad, eller när mötande trafik bländar av. Att bara se att man får möte är ingen anledning för att frivilligt ha sämre sikt.