0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst besitter Oraklet stora kunskaper MEN den totala kunskapen på forumet har knappast blivit lägre sedan han försvan. Det är flera som under åren hållit hög profil och försvunnit av en eller annan anledning men jag tycker inte att man i det långa loppet ser någon nergång på "kvaliteten" i forumet. Och jag vill den här frågan stötta Rickards beslut.rocas, benämningen Fjollträsk för Stockholm har INGET med eventuella sexuella läggningar att göra. Det är ett uttryck som skapades i serien Pistvakt och beskriver "Norrlänningar" syn på "Stockholmaren" som vill gå i "finkläder" vara "stylad" och se "vacker" ut till skillnad mot en "riktig karl som går i sin Helly Hansen och sina slitna vardagsbyxor helg som vardag. Lägger någon nån annan betydelse i uttrycket speglar det den personens egen fantasi.Lite rättstavning sedan jag läst inlägget
Jag har inte varit så mycket norrut men en del i västernorrland.En sak som slog mig var att nästan alla hus jag såg såg ovårdade ut. Och så hade alla plåt tak
Ju billigare hus, desto mindre "värt" är det att snofsa till dem - på med en väl fungerande mössa (plåttak) och måla om när det verkligen behövs, det räcker om huset bara är värt några hundratusen kronor.
Jo så är det nog.Men det var verkligen nått jag reagerade på
Var det inte Apan du bannade efter att han öste på med fördomar om Norrland?Nu var det CC som blev lite irriterad, och det ligger inte i mitt intresse att döma om det var befogat eller inte, men faktum är att han kunde med rätta stödja sig mot ditt uppsatta regelverk i frågan, men du tyckte inte att det var så farligt. Det skulle vara mer befogat att ta debatten om varför en tråd tas bort än att hävda för de som känt sig påhoppade att de får tåla lite skit.Jag vet ingen som blivit provocerad av Oraklet mer än du, och han åkte också.Det känns lite synd att det blir så här, det är fler än ägaren av forumet som skall trivas här, den här tråden borde lyfts bort med en gång.Forumet skulle inte vara något utan dig Rickard, bara så du vet att jag respekterar dig fullt ut. Av hundra saker du gör här är det nittionio som jag gillar...