0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snökaos hos mig med, säkert en 20cm på väg och uppåt 50cm på garageuppfarten Vet inte riktigt hur jag ska kunna klara av detta väder längre
Det har kommit några centimeter snö i stockholmsområdet. En norrlänning skulle betrakta detta som normalt vinterväder. Tidningarna skriver om kaos. Vad är det som händer egentligen?
Du sebbe vad menar du med fjoll träsk . Vilka syftar du på , 100 personer runt Stureplan och dömmer resten som likvärdiga ? EllerDet är inte invånarnas fel om bussar tåg snöröjning inte fungerar, I mina ögon sett tycker jag du kan klanka på rätt människor !Cocacola
YettiTrivs du inte i ditt paradis är du också välkommen att flytta ner hit, Det finns plats för dig med , i min bekantskaps krets dömmer vi ingen i förväg
Men så mycket mygg som du ser på 1 sommar-minut ser vi inte i fjollträsk på 7 veckor så du ser det jämnar ut sig..
Och ni har plogbilar i överflöd jämfört med fjollträsk, per/invånare..På min gata i sthlm plogas det först till våren, men jag klagar inte..På 1 minut ser vi mera bilar på essingeleden än motsvararande 4 veckor i lappträsk..Skulle läkarna ta bort körkortet från dom som inte borde köra bil i lappträsk, skulle det vara 7 veckor istället för 4 Men så mycket mygg som du ser på 1 sommar-minut ser vi inte i fjollträsk på 7 veckor så du ser det jämnar ut sig..Allt har sin charm...
Har ni demokrati och betalar skatt så kan det ju inte vara omöjligt att får tåg, bussar och snöröjning att fungera. Ifall ni är klyftiga. Andra är smartare och förbereder sej bättre, men ser lika fåniga ut i sina stadsjeepar och vans när nollåttan i fiaten längst fram i bilkön står och slirar.Själv är jag lite avundsjuk på all härlig snö ni har fått. Snöskotern står i stallet och väntar på ett par decimeter snö, sen blir det åka!