0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
den här typen av trådar uppkommer ju bara på grund av mindervärdeskomplex. Inget konstigt med detta. innehållet som sådant blir förstås helt meningslöst att ta del av då personer som inte varit på plats uttalar sig om något dom inte har erfarenhet av. I norrland finns varelse mängden människor, infrastruktur, ledade bussar, dubbeldäckare, flygplatser där ett plan lyfter eller landar varannan minut. Inte heller finns där en huvudstad från vilken landet och dess relationer med andra länder hanteras. Inte heller finns där landets ekonomiska centra. Det handlar inte om huruvida agda råkar sätta bilen i en snövall eller efraim får sladd på mercan. det är inte ett kaos. vidare är det kanske OK att stanna hemma om man har ett jobb som tillåter detta. Jag kunde göra det utan större problem. Men i en region med över 2 miljoner människor finns det tillräckligt många som inte KAN stanna hemma att det blir kaos ändå. Och i en storstad kanske du befinner dig en hyfsad bit bort från hemmet när bussarna stänger ner. Och det är inte säkert att du trots barn och fru fortfarande bor hemma hos mamma eller delar gårdsplan med släktingarna. Hade inte jag varit hemma och jobbat den dagen hade vi inte kunnat få hem barnen. Sambon var fast i bryssel för flygen flög inte in till stockholm. Barnens farmor som bor i stockholm bor på andra sidan stan och hade inte kunnat komma hit. Morföräldrarna bor 40 mil bort. För oss gick det bra men det var ganska många som det inte gick bra för. bland annat därför jag hade flera barn med mig hem. Det är för de som blir drabbade en mycket jobbig och svår situation och därför skriver man om det i tidningar. Till skillnad från vad folk verkar tro handlar det inte om att folk är upprörda för att det snöar - för det gör det ganska ofta här nere. Och har man erfarenhet av att köra på vintervägar i södra sverige så vet man att dessa är avsevärt och flera gånger svårare att hantera än vintervägarna i norrland (bortsett delar av södra norrlandskusten då).
Jag kanske är ute å cykla men jag tror David syftar på en situation som var i Sthlm för en 4-5 år sedan tidigt i okt om jag minns rätt. Apropå dina tankar med vinterdäck så hände detta inte under tvångstiden.Tyke
C-C , jag tänkte att du kanske hade andra skäl till att vara tvär. Jag kan inte se något som jag skulle uppfattat som så kränkande om jag bott i Stockholm. Jag vet ju inte hur arbetarkulturen är däruppe men här nere har jag, och många med mig, både tagit och gett värre uttalanden med gott humör.Men är du så känslig och känner dig mobbad så ber jag om ursäkt för min tanke.Att ifrågasätta någons intellekt tycker jag är alvarligare då det riktar sig mot mig som person, men det tar du väl tillbaka eller hur?
Utan att driva med någon. Hur många 08 äger och har en snöspade i bilen?Jag bor i 04x område och har en stor skyffel, handsåg m.m. i kofferten.