0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tar ingen i försvar men vad det beträffar stebo så tycker jag att han ska tänka på vad han själv gnäller över, "Ingen lär sakna dig om du drar...." är fasen hårdare och mer omoget än att på ett skämtsamt sätt kalla Stockholm för "Fjollträsk".Sen om stebo och BigGitt har nåt i luven sen tidigare vet jag inte men hur som helst är det jävligt oseriöst att ena stunden grina för att huvudstaden kallas för Fjållträsk och sen skriva i dom där banorna till nån annan...Fy fan...
Otroligt att nållåtterna går i taket då vi bara konstaterar faktum! Fler med synpunkter................http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15896091.ab
Det är olagligt från första snöflinga även om du bara skall åka hem.En jävligt dålig filosofi med tanke på alla man möter på vägen.Citat från: David Rinnan skrivet 07 december 2012, 21:03:16mm halt vart det och främst var det ju bussarna som var problemet. Speciellt ledbussarna. Jag hade sommardäck och 4wd och noterade aldrig något bekymmer överhuvudtaget. Jag åkte från norra sidan till östra sidan av stan och det tog 5 timmar vill jag minnas. När jag var inne i stan stannade jag och gick och åt på en kinakrog och när jag kom ut kunde jag fortfarande se bilen som legat framför mig typ 70 meter bort. Kaffebacken såg ut som efter ett krig. Folk hade bara ställt bilarna i vägrenen och gått därifrån till slut. Bussar och lastbilar också. Måste ha stått flera 100 bilar övergivna längs motorvägen. Riktigt halt var det i vintras i höjd med nyköping och söderut. Mins vi hade en tråd uppe då. Bilen gled i sidled stillastående på motorvägen. Ruggigt.
mm halt vart det och främst var det ju bussarna som var problemet. Speciellt ledbussarna. Jag hade sommardäck och 4wd och noterade aldrig något bekymmer överhuvudtaget. Jag åkte från norra sidan till östra sidan av stan och det tog 5 timmar vill jag minnas. När jag var inne i stan stannade jag och gick och åt på en kinakrog och när jag kom ut kunde jag fortfarande se bilen som legat framför mig typ 70 meter bort. Kaffebacken såg ut som efter ett krig. Folk hade bara ställt bilarna i vägrenen och gått därifrån till slut. Bussar och lastbilar också. Måste ha stått flera 100 bilar övergivna längs motorvägen. Riktigt halt var det i vintras i höjd med nyköping och söderut. Mins vi hade en tråd uppe då. Bilen gled i sidled stillastående på motorvägen. Ruggigt.
Apropå dina tankar med vinterdäck så hände detta inte under tvångstiden.Tyke
Jag har full förståelse för att södra Sverige blir lamslaget vid sånt här väder.Det finns helt enkelt ingen infrastruktur för sånt.
Sverige är trots allt inte ett land i tropikerna - skulle man avsätta samma summa per invånare till snöröjning skulle inte problemet finnas. Eller är problemet kompetensen - för få bönder i riktnummerområde 08 som kan sköta snöröjningen?Övergången från industrisamhället till informationssamhället har sitt pris...
Vem är du att leka polis?Behövs "rädda BigGitt" så gör det - men jag tror att han kan svara för sig själv...
Vadå tvångstid? Du cyklar på fel sida, Tyke.Förövrigt så fortsatte stormen uppåt och jag har inte hört någon gnälla än längre upp än Gävle?Jag har full förståelse för att södra Sverige blir lamslaget vid sånt här väder.Det finns helt enkelt ingen infrastruktur för sånt.
den här typen av trådar uppkommer ju bara på grund av mindervärdeskomplex. Inget konstigt med detta. innehållet som sådant blir förstås helt meningslöst att ta del av då personer som inte varit på plats uttalar sig om något dom inte har erfarenhet av. I norrland finns varelse mängden människor, infrastruktur, ledade bussar, dubbeldäckare, flygplatser där ett plan lyfter eller landar varannan minut. Inte heller finns där en huvudstad från vilken landet och dess relationer med andra länder hanteras. Inte heller finns där landets ekonomiska centra. Det handlar inte om huruvida agda råkar sätta bilen i en snövall eller efraim får sladd på mercan. det är inte ett kaos. vidare är det kanske OK att stanna hemma om man har ett jobb som tillåter detta. Jag kunde göra det utan större problem. Men i en region med över 2 miljoner människor finns det tillräckligt många som inte KAN stanna hemma att det blir kaos ändå. Och i en storstad kanske du befinner dig en hyfsad bit bort från hemmet när bussarna stänger ner. Och det är inte säkert att du trots barn och fru fortfarande bor hemma hos mamma eller delar gårdsplan med släktingarna. Hade inte jag varit hemma och jobbat den dagen hade vi inte kunnat få hem barnen. Sambon var fast i bryssel för flygen flög inte in till stockholm. Barnens farmor som bor i stockholm bor på andra sidan stan och hade inte kunnat komma hit. Morföräldrarna bor 40 mil bort. För oss gick det bra men det var ganska många som det inte gick bra för. bland annat därför jag hade flera barn med mig hem. Det är för de som blir drabbade en mycket jobbig och svår sittuation och därför skriver man om det i tidningar. Till skillnad från vad folk verkar tro handlar det inte om att folk är upprörda för att det snöar - för det gör det ganska ofta här nere. Och har man erfarenhet av att köra på vintervägar i södra sverige så vet man att dessa är avsevärt och flera gånger svårare att hantera än vintervägarna i norrland (bortsett delar av södra norrlandskusten då).