0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För ett par år sedan var det ett liknande kaos men då var det mycket mindre snö men problemet var att det skedde extremt tidigt på säsongen vilket innebar att folk inte hade hunnit sätta vinterdäck.
Ja. stanna hemma det gör vi i mina trakter om man inte tar sig fram. Det handlar några dagar och det är säkert betydligt billigare än att ha kaos och olyckor på alla gator/vägar. Det skulle bli som en söndags morgon, nästan ingen trafik så snöröjarna kan jobba. Att en par dagars hemmavaro med års mellanrum skulle knäcka ekonomin är bara skitsnack alla tycks ju utan problem kunna ha 5 veckors semester.Men att det nu har varit problem är det ingen tvekan om men en stor del av problemen skulle kunna undvikas om folk agerade på lite annat vis.
Vad beträffar Fjollträsk tycker jag det är en fyndig och rolig beteckning. Har hört den användas av stockholmare i samband med att det skall besöka släkt eller vänner norröver, "hade tänkt mig att brorsan skulle få besök av fjollträskarn" eller något liknande. Används den skämsamt tar jag inte illa upp. Används den inte skämtsamt tycker jag den är mer förklenande för den som säger det än för mig så då finns det heller ingen anledning att ta illa upp.
Jag hade sommardäck och 4wd och noterade aldrig något bekymmer överhuvudtaget.
Det är olagligt från första snöflinga även om du bara skall åka hem.En jävligt dålig filosofi med tanke på alla man möter på vägen.
Och du är förstås medveten om att den lagen det bara gäller under en viss tid på året, eller
Det handlar inte om en Sthlm:are eller norrlännning kör bäst bil på snöväglag eller något annat problem som ev uppstår vid kraftigt snöfall..............För CC, mig och stebo mm, så handlar det om att vi blir direkt kränkta i detta gemensamma forum, utan att ens ha uttalat sig om något innan!.Jawen
Har du varit där? Ingen lär sakna dig om du drar....
Ja, och så vitt jag vet så är hans bilfärd inom ramen.
Du sitter fortfarande med hela röven i syltburken, joka Om du funderar så vill jag att det skall vara lag på dubbdäck för lastbilar.och jag tycker inte heller om att ha dom i röven i en snöstorm när det bara går att köra 50 och lastbilen vill pressa i 90km/h fast väglaget inte funkar.