0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska väl tillägga att jag har en Fujitsu LEC-N 12 själv och den har skött sig bra hittills bortskett från nån liten "hiccup" men det löste sig genom en omstart.Den har inte lika många funktioner som ME pumpen men å andra sidan är det mindre saker som kan gå sänder.
Om man jämför q-heat 665 & 635 vad är det som gör att 665 skulle vara en bättre pump för mig? Kolllar jag på termometern nu visar den -20 så kallt blir det här
Var bor du i landet och hur stort hus värmer du med den? Kommer ha 130kvm i två plan att värma i örnsköldsvik så funderar på mitsu fh665, toshiba ras13 eller lecn12
Inte kan det väl skilja 5000:- mellan en Toshiba och en FH35 ?Har du dyr frakt av den du handlar med så kanske det blir billigare i slutändan att handla mer lokalt, även lättare att sköta eventuella garantiåtgärder om återförsäljaren finns lokalt.Har du tex kollat vad återförsäljare i dina trakter till www.canvac.se tar för Q Heat 665 installerat och klart med 5 års garanti och hur mycket www.ventilationsutveckling.se tar för din önskade modell med 5 års garanti inkl installation.Tror att en hel del återförsäljare via Ventilationsutveckling har en liten drive på vissa modeller så det kanske är någon modell som du är intresserad av om du har tur.