0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur många starter har du per dygn i dagsläget?Du kan öka startfördröjningen under den kodade menyn, förslagsvis till 30-40 minuter så minskar starterna ytterligare. kod 831 funkar på min maskin.Tom
Normalt startar Ecoheat kompressorn när nedre tanktempen ligger lika som framledningens börvärde och jobbar tills tanktempen ligger 5 grader över men framledning ligger fortfarande på samma temp eftersom shunten kommer att stänga när tempen stiger. Att koppla en volymförstorare till en Ecoheat v2 går säkert men jag vet inte hur för kompressorn jobbar i princip mot nedre pannan. Man kan öka temperaturen som vp går över framledningens börvärde men då sänker man naturligtvis cop men får mera vv och mindre starter man kan ju även justera startfördröjningen men då kan inte vp reglera som det är tänkt men i kombination med innegivare kanske det är rätt väg att gå. Jag skulle kolla över deltat på radiatorerna så att inte för varmt vatten kommer tillbaka till vp till att börja med och när det är ok får man ev finna annan lösning.