0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De klart jag har ju bytt lite element som sagt inne.. Till större raddar... Men de i sin tur har ju bara gjort att jag kunna sänkt kurvan vilket e bra Jag tror ju pumpen e för liten.. Detta är min andra vinter i huset men förra vintern var inte riktigt lika kall.De fyra åren innan jag köpte så ägde mina föräldrar huset och dom har tyckt att de varit dyra månader över vintern!
Men om jag ställer om integral a1 och a2 till standard kan ju jag tycka att det inte borde påverka tillsats? Enda skillnaden är att det blir mer start/stopp men även där när pumpen går borde väl ändå tillsatsen jobba som den får göra nu? Eller tänker jag fel? Integralen vill jag ju helst inte röra med tanke på att tempen inne är helt perfekt
Hjopek, då e jag helt med på vad du menar!Men jag har bra koll på pumpen eftersom mina föräldrar ägde huset innan och de hårda vintrarna 2009/2010 vart de mkt tillsats.Om man vill få fram vilken storlek på pump som krävs för huset lite höftat kan man räkna:Effektbehov, 50w/m2?Hur mycket räknar man att en pump ska klara av husets effektbehov i procent? 100% eller? Alltså ingen tillsats.Måle, jag gillar att du engagerar dig Siffran innan startvärdet på VV i menyn ska alltså inte sjunka vid en värmekörning?Växelventilen isf som släpper igenom?Hur länge behöver man kolla.. Har kollat i 5 min nu utan att den rör sig!Skål på er, de e ju trots allt lördag
hjopek, missa en sak.. men min pump står ju och går nästan hela tiden, beror de på att den inte "orkar" jobba sig ner mot noll eller?Gör de något att den går hela tiden?
Enligt rörmokarsvågern är ESBE växelventilen om möjligt sämre än Honeywell-originalet.LK verkar vara "da shit" numera. Tror de flesta använder dessa och många byter sina krånglande ventiler mot dessa. Jag planerar att göra det i min Stiebel-Eltron, där Honeywell-ventilen just börjat krångla, efter över 8 år av prickfri funktion.Nibe 1245:an har LK-ventil som standard.
Tack måle!Men jag köpte ny ventil+motor istället ..Köpte en ESBE, ska se vad den hette....SERIE VZB253/VZB263, KLÄMRINGSKOPPLING 28Hade i princip samma byggmått, skiljde knappt nåt.Känns som ESBE e bra kvalitet, eller har jag köpt nåt galet?Mvh
Vad på esbe ventilen är han missnöjd med?deras 3vägs ventiler i mässing är både täta och pålitligacocacola