0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag läste av givarna och såg att TH5A-C visade 50 grader på samtliga, vilket jag misstänker begränsas av inställningen "max framledningstempratur"..Ändrade det förinställda värdet från 50 till 55, bara för att se om det gör någon skillnad.. var det dumt?
TH5 Visar hur varmt vatten du har i varmvattenberedaren.THW1 Visar din framlednings temp.THW2 Är din retur tempHar själv samma problem som du med min anläggning. Har snackat med min återförsäljare idag och fick tipset att ändra på min kurva så att vid -15 ha 55 grader och vid +15 35 grader fast jag kör med inne givare. Vad jag förstod av han så arbeta inne givaren mot kurvan och bryter den vid behov. Han ska återkomma till mig imorgon kväll så ska vi se om det hjälpt.
Har själv samma problem som du med min anläggning. Har snackat med min återförsäljare idag och fick tipset att ändra på min kurva så att vid -15 ha 55 grader och vid +15 35 grader fast jag kör med inne givare. Vad jag förstod av han så arbeta inne givaren mot kurvan och bryter den vid behov. Han ska återkomma till mig imorgon kväll så ska vi se om det hjälpt.
Efter min ändring så funkar det även på morgonen så stämmer det med min inne givare.
Jag gjorde samma ändring och det fungerade bättre ett tag. Men ca 2 veckor efter ändringen så uppstod liknande problem igen, att den inte ville värma på ordentligt. Det jag reagerade på denna gång, var att det hade varit ett par plusgrader dagen innan det blev kallt igen när den inte ville värma på ordentligt. Jag startade om inne och utedelen och därefter så kom även värmen tillbaka.Så, jag vet ärligt talat inte vad som löste mitt problem första gången det trilskades.. omstart av maskineriet eller ändring av värmekurvan. Har nämligen för mig att jag startade om maskineriet efter ändring av kurvan.