Det beror väl lite på vart i utblåset du mäter. Jag mäter en bit in i utblåset så det inte blir någon turbulens som blandar in kalluft.
Men jag har själv lite funderingar kring min pump. Lite beroende på mätningarna så har jag luft som är 50-53 grader varm. Det låter ju helt okej. Men jag får den inte att ta full effekt utan hallen där den sitter kommer bara upp i 22-23 grader just nu och oavsett om jag ställer in på 23 eller 30 grader så är luften ifrån den samma temp och ineffekten densamma.
Jag såg något i service manualen om att den stryper effekten för att tempen på "heta" sidan inte ska gå över 56 grader tror jag det var. Effekten blir då att luften ifrån den inte kan bli varmare men effekten stryps så den tar 1100-1200 watt in när det är -8 grader ute och 1500watt när det är -16 ute.
Då tycker jag att jag borde ha för dåligt blås i fläkten på den. Den började kylan bra med att hålla tempen bra i huset fast det var -10-12 grader ute. Fick spetsa lite när det sjönk ner mot -16-18 grader. Men jag får inge varmare inne när utetempen stiger och får fortsätta att spetsa för att jag ligger på 19.5 grader trots att det är -8 grader.
Undrar om fläkten är helt okej. Det är ju en borstlös motor och den går helt utan missljud i lager. Den borde ju inte tappa orken bara sådär. Ska försöka mäta varvtalet på den.
Eller kan det vara så att bottenplattan blivit så nerkyld att det tar några varmare dagar till saker är i ordning igen? Hur som helst så kan inte monteringen så nära taket vara helt optimal för luftflöde eller tempen på luften på innedelen.