0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har installerat in den senaste programvaran från ctc daterat 20121115.
Hej!Vad har du satt vattenkonforten till? Om du höjer den så kommer du höja min värdet på nedre tanken. Övre tank ska ligga på 60 och gå ner till 55 innan den laddas igen.Sen styrs nedre tank av vilken temp 'kurva' du satt.vad för framledningstemp står det att du ska ha?
Undras vad som är nytt i den.. Kan du t.ex fota driftinfo-sidorna och lägga upp?
Man kan ställa en fördröjning innan shunten öppnar mot övre pannan 240 minuter är max då har vp lite tid på sig att hämta igen om den kommit efter väljer du att ställa ett värde lägre än 30 minuter kommer den inte att öppna mot övre delen utan huset värms enbart med kompressorn så långt den orkar.
Vad har du för retur temp? om pumpen måste shunta för mycket så kommer du ligga så att den börjar räkna fördröjningsminuter.
Känns som något är fel, över ska ligga och pendla mellan 60 och 55. Undre ska följa ute temp och den temp (kurva) du satt vid -15. Det jag har sett är att om man har för stort delta så kommer shunten öppna så mycket när nedre tank temp närmar sig börvärdet ut att den klickar till och börjar räkna shutfördröjning. När pumpen laddar över tank så stängs shunten helt och inget går ut på framledningen. Kan shunten hamna i fel läge om man pillar på den?