0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, det skulle jag väl inte riktigt hålla med om.Ställer du in stor påverkan så kommer ett ständigt varierande börvärde att påverka gradminuterna så att det blir tätare mellan start/stopp.Om du har ställt in värdet för gradminuter på 60 så kan det i princip bli typ 40 gradminuter om börvärdet åker jojjo på grund av stor påverkan från rumsgivaren.
Tror du får ändra kurvan till 38 istället. (kurva 32 + 6 grader kompensation för rumbör 22) Rumbör med rumgivare och utan rumsgivare fungerar inte på samma sätt. Kan inte förklara riktigt varför men jag gjorde så och då har det fungerat perfekt efter det./fila
och en ny fråga på detta då.....dom 6 graderna som ska kompensera för rum bör 22 var får du dom ifrån?o vad är det med rumsgivaren som gör att den sabbar kurvan med 6 grader?
frågar igen......om jag har en anläggning som ger 22 i innetemp när jag har satt rum BÖR på 22 o kurvan på 32......varför skall jag behöva höja kurvan då om jag eftermonterar en rumsgivare ............rumsgivaren är ju tänkt att finlira det sista...eller som i mitt fall så är den satt i vardagsrummet.ett rum som är känsligt för vind eller sol påverkan