Rickard.
Din grabb kan aldrig bli bättre för stunden än den Mentorn han Utb av.
Får man jobba med rätt människor från början så blir man röris,
Är det en trött ointresserad trögtänkt lat missnöjd individ som inte lyckas förmedla till dagens ungdom vad VVS egentligen är så är det tragiskt.
Då blir dom ointresserade okunniga och klarar bara att se perspektivet i en låda...
Du har fel i en sak , jag är inte unik

Jag är en fullt utbildad Hantverkare , yrket Röris

.
Så här är jag lärd. Vet man inte hur/ varför ett element tex fungerar ska man låta bli. Kan du inte rensa avlopp ska du heller inte dra avlopp tex
Vet man inte hur en värmepump fungerar och vad som krävs för förutsättningar för att den ska fungera VVS ,kyl , styr ska man inte installera den tex , kan man inte svetsa ska man heller inte byta undercentraler lägga kulvert mm , som ansvars montör ska du kunna hur ett tex minireningsverk projas och utföres , rörbyten , du ska veta vad en normflödes dimensionering är , flödeshastigheten på cirkulerande vatten och dim på för utbytbara ledningar och
Icke utbytbara ledningar pump dim kärl dim effekt dim . Vattenrening och bygga vatten täkter. Det här är ett axplock av vad en röris ska kunna , Många av oss kan det

Som skrivet innan , lyckas inte yrkes läraren väcka intresset hos eleven
Ska han bort ! Eller så ska eleven välja ett annat yrke.. Alla passar inte som röris, En ointresserad lärling får ingenting av det gamla gardet. Det dom/ jag kan står inte i böcker att läsa.
Tar man mig som exempel . Farsan står för 90% av kunskaperna jag har.
Han sa alltid, gör som jag säger, fråga varför när vi åker hem,
3 av hans gamla jobbar kompisar som jag fick förmånen att jobba med i 5 år, och en toook grym VVS ingenjör som idag är över 70 år
Och lika aktiv som en 35 åring.
Vi har samarbetat i projekt till och från i 14 år
Han överaskar fortfarande
Det är mentorena det hänger på och man måste läsa mycket
Cocacola