0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet som jag ser det är väl frakten. Jag hade kunnat tänka mig köpa en och hyra ut den på distans här inne. Man betalar en pant som man sedan får tillbaka. men fraktkostnaderna kommer ju bli väldigt höga..
Det bästa för dig Ewald vore nog att försöka hitta en kamera som du kan hyra bara när du behöver den.Problemet med detta är att hyran rimligen blir lika dyr som det du kan debitera om det rör sig om en mindre kund.Fattiglapp har rätt, antingen så har man kapital när man startar upp, eller så startar man utan, växer organiskt, och får då kapital som man återinvesterar i verksamheten.Eller så lånar man för att komma igång, och nu när räntan är låg är det ju rätt billigt att låna för att komma igång.Om du lånar 200 000 kr så kostar det väl bara i runda slängar 6000 kr/år - och då du bör dra in runt 5000 kr/arbetsdag om du skall kunna försörja dig på en firma, så är ju 6000 kr/år i lånekostnad försumbart.
Får du inte mer än 500kr per hus kan man lika gärna lägga ner hela idén..Du ska ta dig dit fota och förklara för personen så att dom förstår vad bilderna betyder, för 500 kronor..
varför skulle man lägag ner idén? 1500 kr i hyra och jag "hjälper" 3 grannar. Då har jag gratis termofotograferat mitt hus. Fast jag vet inte hur snabba dessa hyreskameror är. Däremot hade jag absolut inga problem att tolka de bilder jag sett. Hur enkelt som helst att se läckor och köldbryggor och dessutom bedömma hur krafigade var. Så jag vet inte om man behöver prata om att tolka bilder.Mitt inlägg handlar inte om att starta företag och enbart försörja sig på termofotografering.