0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jobbar väl på 100 inlägg då...Som jag sagt förrut, ska man ha en luft luft måste man kolla behovet av maxeffekt, jag påstår att alla har för "små" maksiner.I norrland bör den ge minst 5 kw vid -20 annars är det liten vits. Dom flesta som har luft luft är just luftkunder...2 kw är inte mycket att hänga i julgranen...Men har man direktel kan det trots allt va nåt att överväga, men då måste man välja antingen flera maskiner eller också en mycket "större"
Efter som detta är ett diskussionsforum så kan jag inte låta bli att ta mig friheten.Söker man dokumetation på Ahlsells helsida om deras pumpar finner man:ProduktbladDrift och skötselinstruktionIgångkörningsprotokollVärdebevisTestresultat från SPJämförelsetabellerFelsökningsguideSöker man dokumentation på Kinnans hemsida om Sverigepumpen finner man:Produktblad? ? ? Förövrigt.Kinnan säger att dom inte SP-testar p.g.a. att modellerna byts ut snabbt.Ahlsell SP-testar (numera) innan dom släpper ny modell.Något att ta efter kanske?Det går om man vill tydligen.
Citat från: Sparare skrivet 17 november 2005, 11:05:45Väldigt bra med information. Frågan är väl vad "Jämförelsetabeller" jämför med? Jämför de mot utgångna pumpar som inte längre saluförs så är det rent oseriöst.
Väldigt bra med information. Frågan är väl vad "Jämförelsetabeller" jämför med? Jämför de mot utgångna pumpar som inte längre saluförs så är det rent oseriöst.
Citat från: Panasonic E9 skrivet 17 november 2005, 14:59:46Citat från: Sparare skrivet 17 november 2005, 11:05:45Väldigt bra med information. Frågan är väl vad "Jämförelsetabeller" jämför med? Jämför de mot utgångna pumpar som inte längre saluförs så är det rent oseriöst.Varför det. Ägare till äldre pumpar är alltid intresserade att jämföra om nytt är bättre, och på vilket sett. Om pumparna inte är jämförda på samma sätt är det oseriöst!
Citat från: Panasonic E9 skrivet 17 november 2005, 14:59:46Väldigt bra med information. Frågan är väl vad "Jämförelsetabeller" jämför med? Jämför de mot utgångna pumpar som inte längre saluförs så är det rent oseriöst.Hur ska man då jämföra med en Panasonic?
Precis som Råd och Rön har löst det. Där är Panasonic inte med!
har loggat lite på min HE9DKE vid lägsta tempraturen tog den ca 600-650 Watt den är inställd på 23 graderingen annan värmeskälla tempen pendlar mellan 20-23 grader i huset som är 129 kvadrat