0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väl bättre att minska utsläppen från kärnkraftverken genom att försöka minska sin elanvändning.Att förpesta luften för sig själv och omgivningen med vedeldningsalternativet är ingen bra lösning.Det är konstigt att inte Kamintillverkare går i spetsen och lanserar kaminer med effektiv rökgasrening. Det är pengar att tjäna där samtidigt som miljön skonas.SW
Folk gör nog vad de kan för att minska sin elanvändning. Kamin och panntillverkare gör allt de kan för att få till effektiv rökgasrening som skall tillfredsställa miljömuppar tex. Nu är jag nyfiken på vad för utsläpp vi minskar från kärnkraftsverken om vi använder mindre el ? som du säger.
Som vanligt är det bättre med teknisk utveckling än besparingar och strutsmentalitet.Nästa generation kärnkraft kommer kunna återvinna det utbrända kärnbränslet så det räcker i tusentals år.Att gräva ned det NU, när vi vet vad som är på gång är rena rama vansinnet.Inte bara kan vi nyttja mer av bränslet, det blir också mycket mindre radioaktivt.https://energiforsk.se/media/27042/broschyr-fjarde-generationens-karnkraft.pdf
–Systemet som helhet – reaktorerna och bränslecykelan läggningarna – ska vara ekonomiskt konkurrenskraftigt gentemot dagens kärnkraft och andra energislag.
Tågråttan är ute o cyklar å det bedrövligaste när det gäller detta! Kolla mig, har hur mycket skog som helst att ta tillvara, mera än jag hinner ta hand om. 1m3 kluven och staplad ved innehåller i runda slängar 1000kwh energi. Thats it. Vid installationen av BVPumpen så sparade jag Acktanken o Vedpannan.. Gaddat! Tågråttan kan ta och dra med sina "profetior"..