0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
CC, det finns andra som också reagerat på: Med en överhetting på 24.3° och kalla det för ett normalt värde. Men ingen av testgrabbarna sa ett skit om detta.Är detta värde väldigt konstigt eller är det lätt att missa eftersom de inte nämnde ett dugg om detta i återkopplingen? (dock kan de sagt något annat till Länsförsäkringar som inte jag känner till).
Lite tråkigt men symtomatiskt är det att du litar på de som tidigare kollat på din pump, men dissar några av forumets mer kompetenta tekniker, de flesta i detta forum som besitter god kylteknisk kompetens säger och ser på de mätningar som gjorts att kompressorn inte alls behöver vara grundfelet i detta ärende.Initialt ett läckage, sedan ett undermåligt byte av kompressor, där man inte bytt nödvändiga delar, följt av ett antal dåliga kontrollstationer under vägen...Ingen påstår heller att det inte har funnits ett fel på kompressorn, bara att det inte alls behöver vara det baserat på de uppgifter du presenterat i denna tråd.Till syvende och sist kanske det ändå är kompressorn som spökat hela tiden, de där pumparnas kompressorer har väl fått ett litet rykte om sig att inte hålla allt för länge.
En överhettning av ångan ger som sagt vad tryckgasöverhettningen, En elektronisk EXP kan gå så lågt som 2 g över förångning utan risk för vätska in i kompressorn , i dom lite större anläggningar som jag gjort dom sista 3 åren har det vart Carel grejor , 3 g har gett mellan 25 - 30 g över kondenseringen , 134 och 407 Då går dom i 65 g vid mät tillfället,Termiska ventiler,, I Thermian sitter det Danfoss tube , en ventil som klarar regleringen på 4 g ,, annars måste du upp någon grad till på tex en aka,Så 24,3 g och den hetgasen är mätresultat som har IGCc
Jag har Carel el expventil i min och det gör bra att köra med 2 grader öh också men nu står den på 3. Får nästan exakt som du skriver ca 32 gr varmare hetgas än kondenseringstemp.