0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Med kyla inställd manuell fläkt läge 2 samt tempbörvärde 28 gr genomför pumpen en kylning med utblåstemperatur på 13 gr. dock med rätt fläkthastighet.Den extremt kortfattade användarmanualen (= dålig) så sägs att vid kylning så är minimitemp 17 gr. Jag tror att detta i själva verket skall vara MAXIMITEMP = 17 gr?? Vid kyla kan man inte få högre temp. än 17 gr.? Har aldrig haft anledning att testa detta.Men jag är inte alls klar över vad du är ute efter Rickard?MVH
Min "gamle RAS 13" lurte jeg igang manuell viftestyring på ved å ha børverdi så høy at varmepumpa startet varmeprodusjon i heat-modus . Å når varmeumpa hadde gått igang kunne børverdi senkes til minimum å fortsatt kunne vifta styres manuellt da Selv uten varmeproduksjon. Knepet er å lure den igang Trolig samme knep på din nye også . Raptus
Jag vill bara inflika att det givetvis finns ett helt manuellt fläktläge där du han ställa in vilken hastighet som helst! Ett alternativ för att kunna somna ifrån en vedkamin skull kunna vara att köra i det manuella fläktläget samt ställa in timern att starta några timmar senare. Då jag inte har kamin har jag inte behövt prova om detta skulle kunna fungera men skulle kunna tänka mig det. För övrigt är jag själv otroligt nöjd med pumpen (Polar-35) som jag i november har haft ett år.
Vet inte om det fortfarande är så men kolla med EON om du är kund där eller Villaägarnas förening om du är medlem där då det varit lite specialpriser där samt i något av fallen var det 6 års garanti om jag minns rätt.Har du bara 8000kwh i förbrukning totalt lär du dock få svårt att få ner den förbrukningen speciellt mycket om du nu inte eldat mycket och nu tröttnat på detta som många gör