0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det bara jag som kommer hem till ett kallt hus lite allt för ofta?* Nu var det 18-19 när jag komhem. 10 grader ute.* Så ändrade jag maxtemp från 38 till 41.* Nu har jag ändrat kurvan till 12, +2 förut var den 11,+2* Utegivaren på kalla gaveln. * innegivaren inaktiverad.* utbytta och korrekt dimensionerade rör, dock oisolerade.*90 gradminuterFunderar på om jag kunde nolla pannan till att bli grundinställd så jag får bort alla mina tidigare försök som kan spöka.Uppdatera firmwaren räcker inte för uppnå detta dock.Har era också så himla svårt att hålla temperaturen?Tur jag inte fick dambesök idag, skäms ju när det är iskallt inne.
Den visar bara en ikon att den inte har elpatronen aktiverad... Går det att tvinga den att inte sommar-dummasig?Kollar loggen och den producerar värme ungefär 5e timme...
Kallt hus och du sänker kurvan, verkar ju inte som om du fattat nåt efter dessa år tyvärr.Du har fått förslag på att vänta med att ställa in innegivaren tills det blivit kallt!Avaktivera innegivaren och återkom i december...please....
Är raddarna injusterade efter stambytet ?
Okej men se till att du kör cp hela tiden och kör på samma hastighet i både värme läge och ekonomi läge tills raddarna och kurvan är injusterat och utan innegivare.