0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag hittar nog inte detta i min manual, men jag har kanske fel version.Varning för luft i systemet låter dock som en förenkling, cirkulationsproblem kan bero på luft eller på att cirkpumpen inte snurrar eller igensättning eller att växelventilen fastnar i mellanläge eller stängda termostater osv.Jag skulle i ditt fall ta en titt på växelventilen och se om den når ändlägena.
jag ska nu skruva bort den där ventilen, men fått ytterliga problem, temperaturen på vattnet har sjunkit mycket va kan detta bero på ?
Tyder på samma sak, växelventilen krånglar.Det räcker med att lossa motordelen på ventilen, tror den sitter med en skruv på ES 380/480.
I denna tråden finns några tips på var man kan köpa växelventil:http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=40328.msg455942#msg455942
Du måste tömma värmepumpen på radiatorvatten, men tappvarmvattnet i beredaren behövs inte tömmas.Sitter där avstängningsventiler på stigare och retur så stäng dessa först.
Hade du rensat smutsfiltret?har hört tals om detta men hittat det var det skulle kunna vara, läste om detta i en tidigare länk som du varit med och skrivit i, men en del säger att es 380 inte har något kan detta stämma ?
Filtret (om det finns) sitter utanför VP'n.[om det finns sitter vid utgående slinga ?