0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu börjar tempen sjunka ute och jag såg med glädje fram emot att starta upp pumpen för lite skön värme i garaget, men tji fick jag, den startar och blåser luft på alla läge utom heat och auto, innetempen är ca 8 grader o minsta man kan ställa in är 17, låter som att utedelen bara står o avfrostar i flera timmar, men sen händer inget... Någon som har tips?
Har ikväll provat köra den på kyla med tempen ställd på max (30grader) utan skillnad, den blåser luft och som en fläkt och inget annat, kände på rören på utedelen då jag inte kommer åt dem vid innedelen och de är ljumna, vilket halva utedelen är då jag antar att värmeslingan är igång. Får ringa ÖoB i morgon o höra hur man löser sådana här problem
Jag svarar på mitt eget inlägg ifall nån annan får samma problem, kasta manualen åt helvete för den stämmer inte.Du behöver den svarta "snabbkontakts" kabeln (denna är till värmeslingan) samt en 5g 1,5 som skall kopplas in från vänster till höger på utedelen 1 2 3 4 jord och likadant på innedelen 1 2 3 4 jord.enligt manualen skall man ha 4 kablar totalt samt koppla jorden på plinten i utedelen men det skall man alltså inte, den plinten som är utritad som jord i utedelen har ingen förbindelse med chassit, utan är styrkabel till motorn om jag kommer ihåg rätt, är alltså felritat i manualen.