0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Nu har jag en Nibe Split och inte en Mitsubishi Ecodan.Spliten skall vara näst intill identisk med Mitsubishi heavy industries värmepumpar, och sett till kompressorer och specen för dessa och effekten från VP i helhet mycket lik ecodans varianter.Skulle faktiskt förvåna mig om delarna inte är exakt samma, även om vissa vill påstå att så inte är fallet.Det kan vara att ecodan styrs något annorlunda men jag skulle tro att den fungerar på samma sätt, dvs att den drar ner lite på effekten på VP så att den hamnar under det inställda säkringsvärdet.Ring Mitsubishi och hör exakt hur den fungerar.Jag behövde inte betala i förskott, och jag skulle inte heller göra det när det gäller så mycket pengar och i den branschen.Vad ger andra för pris på samma installation?Kan vara fingervisning på hur seriösa de är.
Det kan vara att ecodan styrs något annorlunda men jag skulle tro att den fungerar på samma sätt, dvs att den drar ner lite på effekten på VP så att den hamnar under det inställda säkringsvärdet.
Jo, men frågan är om den reglerar ner så att kompressorn aldrig drar mer än 16A eller om den mäter strömmen på inkommande fas och reglerar ner kompressorn om totalen överstiger 16A.