0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har aldrig sett detta problem tidigare.Prova att aktivera extra varmvatten, jag undrar om det är då legionellafunktionen går in som säkringen smäller av?
Det är inte helt ovanligt att det läcker en liten aning kring den stora planpackningen där elpatronen är ingängad i kapslingen.Om du lossar plåten på framsidan av elpatron (Bryt spänningen innan du pillar med elpatron) så kan du göra en okulärbesiktning av patron/tätning.OM det läcker där kan det bildas rostiga utfällningar som teoretiskt borde kunna kortsluta när elpatron slår till.Även jag misstänker att det i vart fall kan ha att göra med elpatronsdrift då det verkar hända med lite längre intervall än något annat som värmepumpen normalt skall pyssla med.
Öppna och kolla reläkort och kontaktorer, leta och sniffa efter nått som ser eller luktar skumt.
Hur reglerar man varvtalet på pumparna (VB o KB)? Är det något elektroniskt?
Det sitter vred på själva pumparna som man reglerar farten med, den på VB-pumpen är rätt lättåtkomlig, på KB-pumpen är det bra att ha en ficklampa för att hitta vredet.
Jag tänkte om det kanske sitter någon elektronik i själva pumpen typ en triac med styrelektronik.