0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag körde med manuella inställningar så kunde jag inte sänka kurvorna mer för hålla nere temperaturenså jag tänkte att det kanske var dags att låta den gå på auto utifrån en angiven inomhustemp.Bockade för, och ställde på 21grader. (med 2 i justering eller vad den inställningen heter)Men inatt gick den ner till 20 och nu är det 19grader.1. När man kör på detta. Bryr den då sig om vad för kruvor och gradminuter man haft inställt tidigare eller jobbar den med helt andra punkter?2. Den där justeringen som är 2 som standard... Om jag ändrar till 1, eller 3, på vilket sätt påverkas det då... Blir den känsligare och agerar snabbare/långsammare?
Nu testade jag att ändra faktor från 2 till 4.5Samt ändrade kurvor att bli varmare än innan jag körde innestyrning. 9, -3Ändå har jag nu 20grader inne (inställd på 21) och 6uteHar för mig det var samma sist jag försökte mig på den där, hur jag än ändra så hände det inte direkt något.Återigen pinsamt när man fick oväntat besök å huset är kallt.
körde 10, -2 och faktor 0. 90gm... detta gav stabila 21 framtills att sommarvärmen började komma och innetempen blev ca 22.9Ändrade till 10,-3 och faktor 0.5... Mätaren visar 22... Kändes en gnutta svalare men... nja...Känns inte som om jag kan få ner temperaturen. Men jag funderar på om pannan går i onödan, för nu borde den väl vara i sommarläge.- Hur kan jag kolla detta utan att kika på usbminnets loggar?