0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
[snip]Blev uttagen som telegrafist, men gick bet på första veckans utgallringar, för dåligt minne troligen...[snip]
85-86 6 mån på P10 i Strängnäs och 7 mån på P4 i Skövde, PB som stridsvagns-mekaniker.Meckade Senturion, 102 & 103, stridsvagn S, IKV 90 mm, samt 903/911 P30/P40 och bandvagn.Helvettes-vinter med -45° och många dagar i fält, man lärde sig uppskatta militärens underställ om man säger så.Följde stridsvagnsplutoner på dagarna, och åtgärdade "mindre fel" när dom inträffade, och lagade dom större felen vid förläggnngen på nätterna............ändå uppstigning kl 05:30......undra hur dom tänkte där ??, vad gäller sömn menar jag.........somnade ju självklart ståendes ibland, och inte skönt att vakna av att K-pist kolven slog i revbenen eller rakt i nyllet, när man slog i marken.Jawen
Ha, ha, ha, kan tänka mig det I vår slutövning ingick att paddla gummibåt 6-7 timmar Tidanån ( tror jag den hette ), man satt snett & paddla på ena bäljen genom den kolsvarta natten............kunde inte ens räta upp ryggen efteråt....ha, ha, ha, för att inte tala om benen.Och ihop med 9,2 mil´s march med 34 kg i ryggsäcken, åtskilliga mil på "vita blixten", skoskav, salmonella.......skjutövningar, tonvis med snöskottning och annat helvette, så blir ju lumpen något man minns resten av livet.MvH Jawen
Kommer ihåg när ett brev damp ner från försvarsmakten för ca 10 år sedan. (kan vara mer)Äntligen, tänkte jag.....Repmånad!...satan vad kul att träffa alla knäppgökar igen.Min eufori förbyttes till totalt vaccum när det stod klart att jag ej längre ingick i sveriges försvar.Haha, det skulle vart kul med en reunion, vi hade jäkligt roligt. Det var liksom sista rycket innan man skulle bli vuxen och ta steget ut i det riktiga livet.