0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
GPS,VIA-sat, Canal Digital, kortläsare. Bara att röra ihop för att uppnå önskat resultat. Jag tänker mig en box i fordonet i vilken man måste ha ett kort för att den ska fungera. Kortet kan stängas av operatör.Gps följer ett fordon som framförs i 50 på 30 sträcka, bara för operatören att trycka på knappen och det blir stopp. Ett stulet fordon blir lätt att spåra och stoppa. Bankrånare får skaffa sig andra flyktmetoder. Fördelarna är så många och stora så jag fattar inte att det inte redan finns. Jag ser att tekniken för detta finns och borde inte bli särskilt stor per enhet.
Införs det där på bilarna i Sverige så flyttar jag utomlands.
Ska polisen jaga mc-åkare så ska man stå för det man gör och inte ljuga i efterhand, jag skiter i om polisen kör i 390 Kmh.. Men det är deras lögner jag hatar..
GPS i bilarna har jag sagt kommer i minst 10 år, så fort bilen kör för fort kommer en böteslapp på posten..Men platt-tv som man hänger på väggen, sa jag skulle komma för nästan 40År sedan Jag försöker undvika att läsa denna tråd då jag blir så förbannad på polisen och alla nötter som inte förstår skillnaden!!! Ska polisen jaga mc-åkare så ska man stå för det man gör och inte ljuga i efterhand, jag skiter i om polisen kör i 390 Kmh.. Men det är deras lögner jag hatar..
@Tågråttan. Jag är från Sthlm , Din och min Uppfattning/erfarenheter om Poliser skiljer sig som natt och dag.80 tal 90 tal och början på 2000 fuskade jag i dörrn (mycket posistiv kontakt med polis)flertalet gånger har jag gjort jobb på stationer (Posistivt bemötande)stoppad för allmänna kontroller, Bötfälld för fortkörning,Bötfälld för säkerhetsbältet. Men alltid väl bemött Poliser man tränat med har alla varit bra grabbar. Dom tjejer jag känner är också reko och jag har största förtroende för dom .Hur kan det va så olika Tittar man på egen utrustning som jag andvänder i jobbet .När går den utrustning jag har för videodokumentering av avlopp sönder ? jo när den Andvänds eller ska andvändas inte går den sönder hemma på hyllan .Tills någon ansvarig säger VI LJÖG ! så kommer i alla fall jag att tro på vad dom säger .cocacola
Mentaliteten i samhället känns som skit i andra/vassa armbågar/ansvarsfrihet/skylla ifrån sig.
Ansvaret är Alltid förarens .. Sen Varför argumentera mot. tex, Jag slarvade med Bältet en lördag morgon runt 0900 på väg ut på jobb. Där står dom i centrum och kollar nykterhet/körkort och säkerhetbälte (fler kontroller önskas ) . Jag hade inget på mig Bara erkänna med rak rygg, Jag gjorde fel .. önskade Poliserna en trevlig helg och åkte hem och pröjsa boten.cocacola