0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nu förstår jag dig inte Rickard, menar du att de visste vem de jagade? Hur fick de reda på det, hojen var ju inte reggad.
Dessutom vill jag elda på debatten ytterligare med att det inte bara är polisen som älskar att djävlas med vanligt hederligt folk, det är Reinfelt och hans urbota dumma poängsystem som gör att Polisen snart bara jagar vanligt hederligt folk, för det ger bättre siffror i statistiken (uppklarade brott)Ooooh vad jag hatar detta system.
OM de jagat killen för att hans framfart var farlig, så riskerade polisen allmänhetens väl och ve femfallt, och dessutom med 10 gånger tyngre fordon.Dessutom var troligen hälften av förarna sämre lämpade att framföra ett fordon i dessa hastigheter än vad ynglingen var.
Finns väl för fan regler på hur polisen ska bemöta denna typ av brott Det är just sånt här som polisen i detta landet älskar att hålla på med
Hade en släkting som dog i en liknande polisjakt. Helt klart hans eget fel att försöka köra i från polisen i en stulen bil.
Skulle vilja se Polisen i USA VS en idiot utan nummerplåt som leker med andras liv....Och i sydamerika och vissa andra världsdelar hade de antagligen skjutit honom direkt