0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tror nog att sannolikheten att jag som tillbringar mkt tid i Stockhom blir attackerad av en Pitbull eller Rottweiler eller en psyksjuk idiot.
Varför skulle vi inte utnyttja landets förnyelsebara naturresurser, klimatsmartare kött lär du inte hitta. Jag har 30kg älgkött i frysen som då ersätter 30kg metangas producerande nötkreatur. Jag säljer också av ca 30kg kött så "icke" jägare får möjligheten att äta klimatsmart, magert, nyttigt kött.
Du jagar alltså för att få mat till dina barn Rickard? Svälter ni utan de älgar och rådjur du fäller? Eller gör du det för DITT höga nöjes skull? skjuter rådjur alltså?Vargen äter väl om den är hungrig,antar jag svårt att se att de tänker - nu ska vi sprätta upp ett par får här för det är kul så som jägarna tänker där de sitter med sina kikarsikten uppe i ett torn och brassar på på allt som rör sig:::_)
Jag förstår definitivt om man jagar för att överleva. Men tror att de flesta jägare tar vägen förbi Konsum och handlar sitt käk efter att de fällt ett rådjur som de stoppar upp och gör en trofé på väggen av.Men det är alltså spännande att sitta i ett torn i 12 timmar när det är runt 0 grader och duggregn eftersom själva fällandet inte spelar så stor roll eller.Rickard kan ju inte släppa ut barnen för all varg, då måste det krylla av dem i värmland och dalarna då Hur många vargar har attackerat dig?
Älgarna har en annan ämnesomsättning är nötkreatur och dels äter det som växer naturligt i skogen, de ingår i det naturliga kretsloppet. Det gör inte producerat foder eller uppfödda kreatur. Det finns lite grann att läsa här till färgglada bilder. Älgen är den i vänstra spalten.... http://www.ltkalmar.se/Documents/Hälsa%20&%20Vård/Folkhälsocentrum/Verktygslådan/Kost/klimatmat.pdf