0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har timer på några ställen i huset som tänder led-belysning men nu börjar jag fundera på om det inte är bättre att låta dom lysa jämt, tror att timern tar mera ström än led-lampan per dygn..
Ja snart har vi så energisnåla produkter i våra hem att vi kan plocka bort on/off-knapparna och ha lampor och maskiner på dygnet runt studs
Ni ska få se att nån fiffikus ser till att det också blir kostnadsbelagt att äga och använda extremt sparsam belysning
En mekanisk med motor och dygnsskiva drar 15mA.Det är 3,45w.
Måste testa igen. Jag har provat förr men inte fått något resultat. Kan det bero på att min energimätare( vanlig 200 kr från Clas med stickpropp) inte kan mäta så lite?
De mäter inte särskilt exakt med så liten förbrukning.Jag mätte min med multimeter på området 0-300mA AC.Timern innehåller bara en motor som går 24/7 eller så länge den sitter i ett uttag.
Jaa du, tror det håller på att gå överstyr här på forat :-) Strunta i timern, innan du tjänat in priset på själva timern ligger du i jorden i träfrack och på den är det inga fickor för att ha dina eventuella insparade pengar i ;-)