0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så mao. styrs framledningstemp i realtid mot utetemp?
Jag hävdar ju att jag vann. Så det är bara att dela med dig av din kontakt!
Kan du inte numret till NIBE?Sen ber du om att bli kopplat till konstruktionsavdelningen. En kille svarar och du ber om att prata med någon som kan mjukvara till 750.De är mycket trevliga. Men om alla börjar ringa dit... Troligen kommer de att vägra att koppla vidare.Men än så länge går det.
Har ni hittat en kontakt så sprid inte ut det.Den är personlig.
Hur skulle det annars fungera? Aldrig jämfört aktuell utetemp och aktuell beräknad framledning med vad som är bestämt enligt kurvan? vad den faktiska framledningen blir beror på hur mycket energi som tillsätts vattnet och vad som tas ut. Tas det ut mindre än vad som lämnas samtidigt som dT uppnås kommer returtempen sakta öka samtidigt som framledningen gör det samma så länge kompressor/eltillsats sker med samma nivå. Enkelt va? Och skillnaden mellan verklig och beräknad framledning bestämmer hur gradminutrarna förändras.
dT är delta mellan fram/retur?
Det här med att blockera tillsats är jag också lite fundersam till. Pumpen borde ju veta bäst när denna behövs och inte. Iof. bättre med en inställningsmöjlighet för mycket så kan man själv välja.
Nu med filtrering på 0 timmar, ingen kylla nattetid! Perfek! Iaf med radiatorer.Jag kan bara gissa arr det har mycket mindre betydelse med golvvärme.
Inte kyla. Fel av mig arr skriva så. När tempen är 8-9 grader under dagen och under natten sjunker i t. ex 4 h ner till 0 gr, dras denna luft in i huset. Pumpen hinner inte reagera ned att starta värme p.g.a att filtreringen ligger på t.ex. 12 timmar. Det blir ett par grader kallare, oftast vid 02-06 (medan vi sover). Medan nu har jag det perfekt!
Vad har du stopp av värme inställt på?