0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Filtreringstid.Jag trodde att om man ställer +5 ºC och 12 timmar, skulle det behövas 12 timmar med en temperatur understigande +5 grader för att pumpen ska börja producera värme.Således vid 8 ºC och där över dagtid, samt ex.v. minus 5 på natten i 10 timmar gör, att inget värme produceras. Fläkten suger dock in den iskalla luften = vi fryser på natten!Är det så?
Du Uber grabben Jag är INTE vemsomhelst Om jag orkar / har flu, ringer imorgon till konstruktionsavdelningen. Helpdesken kan mindre än vad vi kan.
Jag vinner.Pumpen räknar ut medeltemperaturen (kontinuerligt) under den tiden som är inställt.t.ex. 12 timmar. Då dess värde under/överstiger värdet för värme eller elpatrong, startas/stoppas värme eller tillsats.Anledningen till detta är att spara el. Det blir ekonomiskt. Men beroende på frånluftsflöde kan det uppstå skillnader på temperaturen inomhus.Oftast kyla på natten orsakar ett fall av inomhustemperaturen på någon grad!Klimat och komfortmässigt är 0 timmar i filtreringstid det bästa.Allt detta enl en som kan från NIBE.Nu har jag ändrat till 0 timmar!