0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo det är allt sanningen det Men dom vill införa krav på dubbade däck även på den tunga sidan.Vet inte om det räcker att fordonet är reggat som tung lastbil, känns bekant att det handlar över vissa ton, 7 eller 11 känns bekant men är ej säker ang det.Tandem är överskattat och fungerar bara bra då det används inom rätt område, tex på en timmerbil.En vanlig bil och släp som drar tungt på landsväg bör ha en drivande axel samt att dom kan "trycka" den axeln vid behov.Är ett tungt lass på bilen och rätt före som gör tandemm bra, samt att drivningen fördelas på 2 axlar ist för en.En tom virkesbil är ju världelös i halkan trots tandem.I USA har dom många ideer för sig, tandem på alla fordon är till att överdriva då de bara dra 40ton ändå.
Om ett ton i Sweden väger 1000kg, hur många amerikanske ton blir det då???
Fick med nya Nokia utan dubb när jag köpte bilen och efter en vinter åker dom av. Blir dubb istället
HejBra där !Tror stenhårt på dubbdäck iaf i mina trakter dvs fuktig luft kyla= is.....Sedan kan jag bjuda mina medtrafikanter på den uppruggande ytan som mina dubbdäck erbjuder......M v h tyke :
nosbilar ger högre säkerhet åt chaufförerna med, men det kanske inte spelar nån större roll med säkerheten här?
1,102311359527999http://en.wikipedia.org/wiki/Short_ton