0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja nu måtte du la bli nöjd Men håller inte med dig där...Isf vore det mer rättvist att de som körde med huvudet, oavsett ålder skulle få billigare premie hos försäkringsbolagen Thumbsup
Hej *vinkar*Håller med Joka b00kMh v tyke
Det ska:Plogas i tid och riktigt.Saltas på vägarna och då i tid.Grusas vid behov.Om detta kunde skötas på ett riktigt vis så skulle alla kunna använda sig av friktionsdäck Thumbsup
Nja... Snöfall, +2 slask,senare -2, ut med saltbilen, molnen drar bort, solen går ner, och temperaturen faller till -12...Då är man inte så glad över att dom saltade, men väldigt glad att ha hyfsat nya dubbadevinterdäck (andra vintern, bara gått ca 2000 mil och mesta delen på snöväg).
1996 blev det obligatoriskt att ha vinterdäck vid halt väglag, det var inte förrän år 2000 lagen om vinterdäck infördes som säger att man måste ha vinterdäck på bilen mellan 1/12 till 31/3.
Va MÅSTE man ha vinterdäck på bilen även om det inte är vinterväglag??Var kommer den infon ifrån?
Här där jag bor har vi inget salt på våra vägar och det fungerar utmärkt ända tills sportloven börjar med en massa "sydlänningar" som omedelbart ökar på olycksstattestiken. Jag hjälpte en upp ur diket på väg till Funäsdalen för nått år sedan, hans kommentar var: och här ska det vara 90 väg, jag skriver inte vad jag tänkte.
Låter som om du jobbar på PEAB Varför är du inte glad för saltet, ny BMW?
satt såna där sommardäck på min audi när jag köpte den och säljaren påstod att det inte behövs vinterdäck på en 4hjulsdriven bil.. vilken stjärna, spelar ju fan ingen roll hur många hjul det driver på när man ska ha stopp på blöt blankis! finns ingen gummiblandning eller sajpning i världen som fixar det, det är stål som gäller! köpte nya däck och blev inte av med dom odubbade så dom får gå som det dom är till för- sommardäck. igår var det som en spegel på vägen, folk med dubbfritt kanade av eller fick köra i 25-30, jag kunde åtminstone hålla 60.