0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det kallt kan du ändra huskurva och justering av huskurva. Vilken inställning har ni nu?
Testade bara för att se, och den var redan "utskruvad" för fullt.... Alltså = fullt flöde?Hur gör jag då för att justera Delta? Jag behöver ju öka flödet i princip alla radiatorer, (Utom två)Cirkulationspumpen går på högsta hastighet. Har även hört att det kan finnas filter som är igensatta, jag har tittat i källaren men hittar inget. Sitter det i VPn?
Kanske för klen CPump? Vad är det för modell?
Cirkulationspumpen skall räcka till. Vad är det för deltaT över värmepumpen när den går?
Det är min erfarenhet också att det är svårt att få något logiskt sammanhang mellan deltaT över radiatorerna och deltaT över pumpen, förmodligen för att vattnet fördelar sig på ett sätt som man inte har vetskap om. Jag tror att det är det som gör att det man tycker är ett rimligt medelvärde för deltaT över radiatorerna inte stämmer med deltaT över pumpen. Sen är det förluster från rören också som spelar in. Apropå rör, vad är det för diameter på rören till radiatorerna?
Annars; om man inte har ett smutsfilter och man har smuts i systemet så kanske det kan fastna i själva värmepumpen?