0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du ser ju att jag retas med dig. Du är ju onekligen jäkligt säker på elektronik och jag tycker det är synd att du inte kommer över din tankegroda här. Släpp detta och var absolut inte med i TV och bli en ny "propeller på taket-man"
Nu har jag läst hela tråden och det var lite pinsamt.
Energi mäts i kWh, inte kW. 130 W är effekt och inget annat.Om du tillför en viss mängd energi till ett slutet system och du kan detekteraen mystisk energiökning i det slutna systemet utöver den tillförda energin,så har du något som bryter mot naturlagarna. Det mest sannolika är dock attnaturlagarna fortfarande fungerar och att det är du som lurar dig själv. Det kundeväl vara OK, men du får inte försöka lura andra....Flera i den här tråden har försökt tala om för dig hur du skall kunna komma loss frånditt självbedrägeri och kunna konstatera att din manick inte ger mer energi än denköpta elenergin, men du lyssnar ju inte.
En bra liknelse för hur det fungerar är vatten.Om jag har 2 lika stora tankar med vatten i den ena och en pump som pumpar vatten till den andra genom ett 32mm rör.Från den andra tanken finns ett återflöde till den första tanken genom ett 10mm rör.Vad händer när man slår på pumpen?Den pumpar över allt vatten till den andra tanken (rummet) ganska fort.Det rinner sedan sakta tillbaka till den första tanken (min acktank) igen.32mm röret är 3ggr 10mm röret, COP3 i min pump av en händelse.Visst, samma energi in och tillbaka men vattnet befinner sig i den andra tanken 3ggr tiden innan den rinner tillbaka.Det är så uppenbart enkelt så ni förstår inte? Fan, jag skulle ha skrivit "analogi" istf "liknelse" för att betona min intelligenta överlägsenhet
Hur vore det om du sköte om dina rör istället.Du läste inte ens frågeställningen.Idiot.
Tja, du skrev:"32mm röret är 3ggr 10mm röret, COP3 i min pump av en händelse."Vad har det med saken att göra om du inte menade att det innebar 3x flödet?Vem som är idiot här är väl rätt uppenbart för de flesta.
Din intelligenta överlägsenhet verkar inte räcka till att förstå att flödet i ett 32mm rör är ca 10 gånger högre än i ett 10mm rör.
Vad har det med saken att göra?Principen är det samma.Samma vatten in och tillbaka.Du verkar tro att flödet måste vara konstant och det är just det det inte är.Den ena tanken blir förstås tom på vatten tills man stänger av pumpen och det har fått rinna tillbaka.Att man kan göra samma sak med värme verkar du inte greppa?
Det var du som drog upp rördimensionen och 3ggr. Hade du inte skrivit nåt om det hade jag inte reagerat.För din 6kW VP historia har du ju nu modifierat originaldesignen så att du tar in energi utifrån, och den har ju då i alla fall en teoretisk möjlighet att fungera, vilket originaldesignen inte hade.Din lilla fristående mojäng kan ju bara lagra energi för senare avgivning, och om det är avsikten så är det OK, och den tillför då bara rummet de 130W som du matar in i den. Jag fick uppfattningen att du menar att den tillför mer än 130W, och då strider den mot naturlagarna.När det gäller TV4:s program har jag ingen åsikt. Jag försökte titta på ett program förra säsongen men jag har svårt at titta på förnedrings-TV, och det kändes som jag behövde en skämskudde, så jag bytte kanal och tittade inte igen.