0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var det inte så att detta bara är tänkt som ett test inför den stora som kommaer att laddas med frånluft+luftsolvärme?
Men all energi du plockar från tanken hämtas väl från rummet just nu?(Förutom det som fanns lagrat från början om tempen på vattnet var högre än 6 °C.)
Varför är det inte en perpetum mobile?
Släpp detta GDS-Jan, det fungerar inte.Däremot funderar jag på om denna skulle kunna vara en effektiv värmeförflyttare ex. mellan våningsplan? Vad skulle driftskostnaden bli att ta värme motsvarande 1 kWh från ett ställe till ett annat? Billigare och effektivare än en fläkt?
Ok, jag är dålig på att räkna. Kan du hjälpa mig då?I morgon kan jag göra en liknande maskin, men min kommer dessvärre inte cirkulera något vatten så verkningsgraden kan bli något säme än din.Jag tänkte ta ett 60-liters kylskåp jag har och ställa en några rejäla karaffer vatten i det som "Coolstore". På baksidan sätter jag en datorfläkt som får blåsa ut värmen från kylets slinga in i rummet jag ställer det i. Hur mycket effektivare än ett vanligt el-element kommer detta att vara?
Skall man göra så billig värme som möjligt så får man göra vad som krävs. Är det bästa att kroka av dörren helt?
Du ser ju att jag retas med dig. Du är ju onekligen jäkligt säker på elektronik och jag tycker det är synd att du inte kommer över din tankegroda här. Släpp detta och var absolut inte med i TV och bli en ny "propeller på taket-man"