0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
430W och 30kvm => 14,3W/kvm, låter väldigt bra men det beror lite på hur många av väggarna i rummet som är ytterväggar (samt om tempen stiger/sjunker under tiden och vad utetempen är).Om man läser hur nöjd du är med denna så var det kanske dumt av mig att slänga ut vattenkylaren, den fungerar ju precis såhär fast utan fläkt på kondensorn och något mindre volym i själva kylbehållaren.
430W och 30kvm => 14,3W/kvm, låter väldigt bra men det beror lite på hur många av väggarna i rummet som är ytterväggar (samt om tempen stiger/sjunker under tiden och vad utetempen är).
Rummet har 2 ytterväggar med 2-glas fönster på varje vägg.De andra 2 väggarna går innåt i huset och har varsin dörröppning på sig.
Och dörrarna är förstås stängda när du mäter så inte värme läcker in i onödan från angränsande rum?
Kan du inte sätta fler fläktar med lägre matningsspänning för lägre ljud och mer/samma flöde?
Dörrarna går inte att stänga för där finns inga dörrar.Det är portaler.Nu är det ju inte 30m2 den skall värma heller.Den råkar bara stå där under min testkörning.
Om du ville testa den på riktigt kunde du göra det i ett slutet rum och jämföra med en värmekälla med känd effekt som sagt. Men nu ska jag sluta vara så negativ.