0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej, det är just det som inte går, det skulle kunna bli hur mycket trafik som helst om vi öppnade för den typen av funktioner.Det kanske är något som kommer i framtida betalkonton, men i gratiskontona är det inget vi kan erbjuda.Det är ju rätt lätt att räkna på vad det kostar att autouppdatera en bild på 50 kB 1440 ggr/dygn, det som är svårare är att räkna ut när processorn inte klarar av mer trafik.Framöver kan det även komma lösningar för kommunikation direkt mot loggern, men det är inget som är aktuellt i närtid.
I Nyare Firefox kan man högerklicka på en sida och i menyn välja 'Reload Every' och ett lagom tidsintervall
Ja, fast det var precis det som Rickard inte ville att man skulle göra.
Man kanske skulle kunna göra en kompromiss, och godkänna autouppdatering var 10:e minut, och om man manuellt uppdaterade bilden, 1 gång/minut?
Jag installerade Firefox på min nya dator för 2 veckor sedan, och i den går det inte välja nåt sånt.Finns det bara i engelska versionen månne?
Hmm... Det kanske är nåt av mina add-ons som har den funktionaliteten? Om inte annat så finns det ett add-on som heter ReloadEvery som ger den funktionen. Det har jag använt tidigare för att kontinuerligt uppdatera bilder med systemövervakning och annat...Och som vanligt så gäller det ju att ha lite sunt förnuft och inte uppdatera var 10'e sekund om det inte tillför nåt...
Det skulle vara bättre, i alla fall för mig.Som sagt så är det just acken som är viktig i det avseendet. Att ha hela systemet liggandes i en surfplatta uppsatt på väggen är lockande och det skulle kunna bli riktigt snyggt tror jag.En annan lösning skulle kunna vara att larm går ut till en lampa. Jag har den funktionen idag i PLC:n och ni har den i loggern.När tanken är fylld till ca 80% larmar det.Går larmer i e-logger ut utan fördröjning? Jag förstår att ni inte vill ta ansvar för att nån bygger sina system på ert system men som sagt så skulle det också kunna vara en kompromiss och jag skulle vara införstådd med riskerna.Jag måste nog ändå behålla några vanliga termometrar av säkerhetsskäl./Raptor
Ok, det var synd men jag förstår varför.Kan man få webläsaren att uppdatera 1ggr/min eller på annat sätt se till att den använder den senaste versionen av sidan hela tiden?Det här är en sprängade punkt och en stor del i min motivering till varför jag ska lägga en skaplig slant på något onödigt. Argumentet att det blir snyggt väger tungt men funktionen måste fortfarande vara lika bra som några enkla termometrar i en panel med en bild på.Jag är tacksam för dina snabba svar Rickard!/Raptor
Jag kan inte se varför autouppdatering skall vara viktigt. Personligen så gillar jag att man får uppdatera själv, det är bara ett enkelt tryck, och när det är någon temp man är intresserad av att följa brukar jag kolla vad den visar innan jag uppdaterar, och ser då förändringen mot senast mycket bättre.