0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaret!Ska kolla upp det.1 års garanti kvar.
Hej igen!Tack för alla konontips! Kollade temperaturerna idag igen.AT (gissar att det är tempen ovan innerdelen) var 22,6.Uttempen någon grad lägre idag. Någon grad kallare ute också.Har skickat en reklamation via säljarens web-formulär.De får morgondagen på sig att höra av sig. Annars får jag ringa dem.Såg dock ingen olja vid flänsen.Återigen tack!
Googlade och fann tråden: "utblås temp ras 13 vid ca -5 grader""ok jag har en ras-13skvp-nd.först mätte jag tempen då låg den på 34 grader vid -5 o ca 19 inne.sen stängde jag av den o rengjorde filter o satte på den, då avfrostade den efter ett tag sen hade jag 46c ungefär, så då e det väl som det ska?frågan e vad som hjälpte för filterna var inte dammiga knappt..nu går den som en klocka..behöver man dra ut kontakten ibland så den nollställs eller nåt. för d e ju stor skillnad??märkliga maskiner..."Alltid värt att testa tänkte jag... Så jag stängde av pumpen, drog ut strömsladden, väntade en minut och pluggade i sladden.Satte på pumpen, nu har utblåstempen ruuuuuuusat till 51 grader! Jag upprepar: 51 grader!!! Så det är bara att hålla med TS (trådskaparen): ...märkliga maskiner... studsTråden finns på http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=30271.0
46 grader efter filterrengöringen och 51 efter ytterligare en omstart... Det är iofs så liten skillnad så det kan väl förklaras av normala variationer beroende på hur länge den har gått, påisning, turbulens i rummet, etc...